PERIFERNÍ NEUROPATIE

PERIFERNÍ NEUROPATIE

ZNECITLIVĚNÍ, BRNĚNÍ, BODÁNÍ...

O CO SE JEDNÁ?

Tělo je tvořeno z centrálního nervového systému (mozek a mícha) a periferního nervového systému, což jsou všechny ostatní nervy v těle. Periferní nervový systém odesílá a přijímá informace (elektrické impulsy) z a do centrálního nervového systému, aby tělo mohlo fungovat jako ucelený systém a mělo přehled o tom co se děje na periferii a mohlo jí i regulovat.

Poškození periferních nervů často vede k znecitlivění, brnění a slabosti v rukou a nohách, problémům se stabilitou a rovnováhou, a/nebo k ostré a pálivé bolesti v těchto oblastech. Poškození těchto nervů může vést k problémům i v jiných částech těla. Degenerace páteře, herniace, stenóza, infekce, trauma, metabolické problémy, chemoterapie, léky, alkohol, toxiny a diabetes můžou všechny vést k periferní neuropatii.

PŘÍZNAKY ONEMOCNĚNÍ

Znecitlivění, brnění  či bodání v pažích, nohách, chodidlech či rukou, ostrá, bodající, pálivá či mrazivá bolest, pulzující bolest, zhoršená koordinace, špatná rovnováha, časté pády, citlivost na dotek, jsou všechno výsledky poškození senzorických nervů. Hlavní příčina úmrtí u seniorů je úraz hlavy v důsledku pádu. Pokud jsou poškozené i motorické nervy, přichází i svalová slabost až paralýza.