Muži, inkontinence, sexuální dysfunkce a bolesti zad

Aktualizováno: 6. 9. 2020

Poruchy pánevního dna

Tyto čtyři slovní spojení zdánlivě nesouvisející spojuje jeden výraz a to PÁNEVNÍ DNO. Oslabení svalů pánevního dna je velmi časté, avšak málo se o něm mluví. Je to téma velmi citlivé, jak pro ženy, tak pro muže. Poruchy pánevního dna mohou mít různé projevy:

• inkontinenci moči nebo stolice

• narušenou funkci pánevních orgánů

• neplodnost

• bolesti v oblasti pánve

• bolesti bederní páteře

• potíže s vyprazdňováním

• sexuální a erektilní dysfunkci

Za příčinou těchto problémů mohou být právě oslabené svaly pánevního dna, jejichž dysfunkce se řetězí a mohou ovlivňovat i vzdálenější oblasti na těle.

Tabuizace téma u mužů

Nejčastěji vyhledávají pomoc fyzioterapeuta právě ženy, i přesto, že problematika se týká obou pohlaví stejně. Terapie pánevního dna je vhodná například u mužské inkontinence, která je jednou z možných komplikací operace prostaty a močových cest.

Dalším projevem poruchy pánevního dna je sexuální dysfunkce, u mužů se jedná o erektilní dysfunkci.

O těchto potížích se mužům těžko mluví bez ohledu na věk, avšak čím déle se tento problém odkládá, tím je delší a složitější léčba.

Léčba pánevního dna u mužů

Nejdříve pacient podstupuje vyšetření lékařem a fyzioterapeutem, kteří nastavují vhodnou individuální terapii. U všech pacientů se provádí edukace problematiky, vysvětlení příčiny problému a trénink svalů pánevního dna. Dále se zařazuje speciální elektrostimulace, pro podporu relaxace nebo aktivace svalů.

Čím se lišíme?

U nás nabízíme především komplexní přístup, jelikož problematika pánevního dna úzce souvisí s celým pohybovým ústrojím, například s bederní páteří, kostrčí, bránicí a břišními svaly.

V rámci vyšetření provádíme diferenciální diagnostiku a v případě potřeby je pacient odeslán k dovyšetření na doporučená specializovaná pracoviště.

Na každého pacienta máme vždy dostatek času, zastáváme princip “kvality nad kvantitou”.

Jaký je cíl léčby?

Léčba je nastavena tak, aby jste získali všechny potřebné informace, naučili se správně zapojovat svaly pánevního dna, zlepšili Vaší posturu a zdravý přístup k Vašemu tělu. To je ta část léčby, se kterou Vám pomůžeme my. Pokud budete pravidelně cvičit a dodržovat režimová opatření, nebudete mít problémy s inkontinencí moči a s vyprazdňováním, zlepší se Vám erekce a prožitek ze sexu. Je to vše proces, který nějakou dobu potrvá, ale výsledek za to stojí.