Příběh našeho pacienta díl 2.

Úvodní konzultace

Klient L.B. ročník 1975 k nám na kliniku Altanea přišel v prosinci 2020. Klient přišel s bolestmi v oblasti břicha. a v bederní oblasti Před započetím léčby byl klient zaslán na dovyšetření na urologii, pro vyloučení vážnějších příčin bolestí. Dle výsledků CT i Sono byla nalezena pouze břišní kýla a podezření na jiná onemocnění byla vyloučena.

Vstupní vyšetření

Na základě vstupního vyšetření lékařem byly zjištěny i další obtíže. Bolesti v bederní páteři s propagací do třísla vpravo, občas propagace do dolních končetin. Občas mravenčení v ploskách obou nohou, zhoršení především při jízdě autem a delším sezení. Problémy při močení a častá stolice, až 5x denně. Objektivně nález vadného držení těla, omezená hybnost v bederní páteři a kyčelních kloubech. Svalová dysbalance v oblasti pletenců ramenních a pánevního pletence. Projevy těchto dysbalancí a nastavení bederní páteře mají vliv i na funkci vyprazdňování, tzv. vertebroviscerální vztahy.

Návrh léčby

Na základě vyšetření byla klientovi navržena krátkodobá intenzivní léčba trvající přibližně 2 měsíce. Klient docházel pravidelně 1x týdně na terapie trvající 2 hodiny. Klient absolvoval rozšířenou elektroterapii, spinální dekompresi, měkké techniky a laseroterapii. Po odeznění akutní fáze léčby bylo zařazeno i fyzioterapeutické cvičení.

Výsledek léčby

Klient aktuálně ukončil léčbu. Subjektivně je klient již několik měsíců bez bolesti, občas ještě cítí mírnou bolest v oblasti kostrče. Odezněly i vegetativní symptomy, tedy problémy při močení a na stolici dochází pouze 1x denně. Klient bude ještě docházet na cvičení pro srovnání svalových dysbalancí, aby se stav již nevracel.

103 zobrazení